lördag 6 september 2014

Turkey-land!

Finally! Hemma i Sverige! Fint väder var det när vi landade och en frisk vind som smekte våra brunbrända kinder. Har haft det riktigt kul där borta i "varmt land" men känner att en vecka var ungefär det jag klarade av. Inte pga värmen, men pga att hemma alltid är hemma. Tänker inte göra inlägget överdrivet långt så slänger väl upp bilderna, alla tagna med mobilen toppat med ett helt onödigt filter, och skriver en liten kommentar under. Varnar känsliga läsare för många på snudden likadana bilder.

 Vart ska man börja om inte med utsikten från balkongen? Lagom långt att gå och lagom högt upp. Eloge till personerna som byggt hotellet, de har verkligen tänkt på isoleringen ut mot poolen, hördes i stort sätt inget alls om balkongdörren var stängd. Dörren ut mot korridoren däremot...de flesta mornarna vaknade man av att barn skrek klockan fucking 07.00! Okej...jag skrek också när jag gick i korridoren men jag sjöng faktiskt på Dolly Parton. 





 Här hängde vi en del, på Sunset Lougne. Fin utsikt över poolerna, havet och massa vissna växter. Medelhavet och de vissna växterna fick dock inte vara med på bild.
  


 På måndagen trängde vi in oss i en taxi och drog in till Side där vi först gick till denna fina stenhög med en gräsplätt i mitten, även kallad Amfiteater.

 Här såg jag den första ödlan utav tre i Turkeyland!

 Shoppinggata-ish inne i Side. Var lite rädd för att alla skulle slita och dra i en, men trots att de försökte kalla in en i deras butiker så tyckte jag att vi blev trevligt bemötta av alla i Turkeyland.

 Närmare havet fanns det massa fina hus, ja jämfört med de andra husen i Turkeyland som jag såg, och bredvid detta huset låg typ en granatäppelodling vilket jag fann rätt så coolt. Utöver det så såg vi massa andra fruktträd inne i Side SÅÅÅÅSOM, lime, fikon och BANANTRÄÄÄD! Fattar ni? Bananträd. Coolio.



 Fina party-piratskepp som for fram som raketer över det stora blå.


 Blev en hel del pasta i Turkeyland. Massa, massa god pasta!


 Känner sig cool nere vid Medelhavet!


 Första dagen åt vi frukost i hotellets "restaurang", men det var verkligen inget att skryta om. Verkligen den tråkigaste och mest smaklösa hotellfrukosten jag ätit. Så efter den dagen åt vi alltid frukost på rummet, vilket var mycket mysigare!

 Lillasyster och jag sträcker på våra bruna ben efter en lång dag.

 Och sen såg vi på Gravity Falls <3


 En del shopping blev det allt. En stor skinnväska, ett par låga convers och världens fränaste solglasögon. I glasögonbutiken som låg på hotellet jobbade Antons kompis mamma som var huuur trevlig som helst och pratade dessutom mycket bra svenska. Så där införskaffade både jag och mor varsitt par solglasögon, och klart så fick man väl lite rabatt för att man var en Göransson... ;)


 Köpte även en klänning men har inte hunnit knäppa kort på den än. Håll ut!

 Nu du Wilma! Här är våra armband. BFF!

 Kan det bli bättre? Det är ju alltså så att brorsan jobbar som ljud och ljustekniker  på hotellet och håller i allt showljus/ljud. Så visst var det väl ett måste att se showerna? Just detta kortet är från Rockshowen skulle jag tippa på. Några Stoneslåtar spelades faktiskt.

I botten av glaset fanns en Henny


 



En charmig bild får avsluta detta. En trött Alice på hotellrummet. Bild tagen av Henny

Måste ju berätta om torsdagskvällen också! Så vi alla låg i våra sängar, nära på att somna och så bah WTF!? Sängarna började skaka. Och då menar jag inte lite utan de skakade verkligen. Vi alla undrade vad som precis hade hänt och efter ett mindre chocktillstånd så somnade vi. På morgonen läste vi om att en jordbävning hade hållit till utanför Antalya och skakat ända till Side.  Den varade förvisso bara i 15sek men enligt människorna som bodde i Turkiet så var det en rätt stor jordbävning. Så nu har man varit med om det också. Och jag dog inte. Jag är nog mest stolt över det. Det bästa på hela resan var dock att komma hem till fina lilla Kalmar <3

Tack hela familjen och Sara samt hennes mamma för en riktigt härlig semester i Turkeyland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjärlek!